مفسر شبکه خبری سی ان ان: قدرتمندترین سلاح سرکوب رژیم جمهوری اسلامی ایران دیگر عمل نمی کند!
به روز شده در      سه شنبه 20 دی 1401     -   Tuesday January 10 2023

فریده گیتس، خبرنگار سابق و مفسر شبکه خبری سی ان ان در مقاله ای در روز سه شنبه 20 ژانویه با اشاره به اعدام های اخیر در ایران نوشت: بدون شک، رژیم جمهوری اسلامی به کشتار مردم خود ادامه خواهد داد، چراکه قدرتمندترین سلاح آن، اعدام معترضان به منظور ایجاد ترس و رعب در دل دیگر افراد می باشد، هرچند این سلاح سرکوب دیگر عمل نمی کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
خبرنگار سابق سی ان ان در این مقاله اضافه می کند: با وجود افزایش کشتار و اعدام ها توسط رژیم جمهوری اسلامی، مردم ایران دیگر تسلیم نخواهند شد، چون آنها از ظلم و ستم این رژیم به ستوه آمده اند. 
وی با ناکافی خواندن واکنش جامعه جهانی نسبت به این کشتارها، می نویسد: جوانان معترض ایران به سطحی از شجاعت رسیده اند که تقریبا غیرقابل درک است. حال، آنهایی که از خارج ایران، تنها نظاره گر این کشتار و اعدام ها می باشند، چه پاسخی خواهند داشت؟ 
وی تأکید می کند که کشتار، تجاوز، شکنجه و اعدام به این اعتراضات پایان نخواهد داد. بلکه برعکس، اعدام های اخیر باعث می شود تا اعتراضات دوباره از سرگرفته شود. 
فریده گیتس در مقاله خود سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی را غیرقابل انکار می خواند و می نویسد: به نظر می رسد جوانان ایران، مصمم شده اند برای داشتن زندگی بهتر، از همه چیز بگذرند و جان خود را به خطر بیندازند. از این جهت دیگر سرنگونی این حکومت غیرقابل انکار است. 
وی با اشاره به متوقف شدن تلاش‌ها برای احیای برجام اذعان می کند: بایدن قبلاًاعتراف کرده بود این توافق "مرده است"، اگرچه این مسأله به طور رسمی بیان نشد، حتی اگر این امکان وجود داشته باشد که دوباره برجام احیاء شود، این مسأله، بودجه هنگفتی را برای رژیمی به همراه خواهد داشت که نه تنها مردم خود را می کشد، بلکه در منطقه خاورمیانه ناآرامی ایجاد می کند و در کشتار مردم کشور دیگر (اوکراین) با روسیه همکاری می کند. 
 
مفسر شبکه سی ان ان تأکید می کند که اتحادیه اروپا نباید برای اعلام تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وقت خود را تلف کند، چراکه شواهد بسیاری در مورد مداخله این سازمان در لبنان، سوریه، یمن و مناطق دیگر خاورمیانه موجود است.  
وی تلاش در جبهه دیپلماسی را بدین گونه مطرح می کند که کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده باید پرونده کشتار و جنایات رژیم جمهوری اسلامی را به مجامع بالاتری ارجاع دهند تا علاوه بر محکومیت در شورای امنیت سازمان ملل متحد ، جایی که روسیه بدون شک آن را وتو خواهد کرد، اقدامات موثرتری صورت گیرد. 
فریده گیتس در پایان مقاله خود علاوه بر موارد اشاره شده، لغو ویزای فرزندان و خانواده های مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی در کشورهای غربی را از جمله اقدامات دیگر عنوان می کند و می نویسد:  در صورتی که این رژیم، به کشتار مردم خود ادامه دهد، فرزندان و بستگان مقامات و مسئولین رژیم نیز باید بدانند که امکان تحصیل در دانشگاه های آمریکا و اروپا و زندگی راحت و لاکچری در آنجا نیز به زودی پایان خواهد یافت.
بدون شک، این همان حمایت جهانی از مبارزه مردم ایران است که باید باشد و تنها به صدور بیانیه بسنده نشود و تا زمانی که مردم ایران برای آزادی جان خود را به خطر می اندازند، سزاوار حمایت می باشند. 
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©