اعلام همبستگی هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تورنتو کانادا با خیزش سراسری مردم ایران در روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان
به روز شده در      جمعه 4 آذر 1401     -   Friday November 25 2022

هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تورنتو کانادا همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در روز جمعه 25 نوامبر، با ارسال پیامی با خیزش سراسری مردم ایران اعلام همبستگی کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این هیأت علمی با اشاره به حوادث اخیر در ایران و قتل مهسا امینی و کشتار خونین 300 معترض دیگر که بیشتر آنها زنان جوان بوده اند ، از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کرد و نقض حقوق بشر و تبعیض مستمر علیه زنان که منجر به صدمات هولناک جسمی و روحی، تجاوز و مرگ‌ بیشماری از زنان جوان شده است را محکوم کرد.
 
لازم به ذکر است که در 25 نوامبر سال 1960 ، سه خواهر عضو شبکه انقلابی جمهوری دومینیکن در زندان رژیم رافائل لئونیداس تروخیو پس از شکنجه های بسیار به قتل رسیدند. این جنایت سرآغاز سقوط حکومت نظامیان در این کشور حوزه دریای کارئیب شد.
از سال 1981 به بعد، شماری از کشورهای جهان به خصوص در آمریکای لاتین این روز را به طور رسمی «روز مبارزه با خشونت علیه زنان» نامگذاری کردند و سرانجام سازمان ملل متحد در سال 1999 روز 25 نوامبر را « روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» نامگذاری کرد.
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر
منبع: سایت علوم پزشکی دانشگاه تورنتو کانادا
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©