نصب 14 هزار پرچم سفید بر روی ساحل مونتروز برای همبستگی با قیام مردم ایران
به روز شده در      دوشنبه 16 آبان 1401     -   Monday November 7 2022

جمعی از ایرانیان در شیکاگو در بعدازظهر روز یکشنبه ۶ نوامبر، برای همبستگی با قیام مردم ایران هزاران مایل دورتر از آنها، تظاهرات کردند. معترضان در این تظاهرات با نصب پرچم های سفید بر روی ساحل مونتروز عبارت "ایران آزاد" را درج کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بطوری که حداقل 14000 پرچم روی چمن آنجا نصب شده بود و هر پرچم نشان دهنده و نماینده زندانیان و روزنامه نگارانی می باشد که در زندان های سراسر ایران نگهداری و شکنجه می شوند. این تعداد همچنین شامل دانشجویان، موسیقیدانان، هنرمندان و ورزشکاران نیز می شود.
بنابه گزارش گروه های بین المللی حقوق بشر ، از زمان مرگ مهسا امینی حداقل 300 نفر از جمله 40 کودک در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند. همچنین، در این هفته بیش از 1000 کیفرخواست برای معترضان صادر شده است که بسیاری از آنها به اعدام محکوم شده اند.
صبا لطیفی ، یک بانوی ایرانی می گوید: "این واقعا ساده است: ما می خواهیم ایران را آزاد کنیم. ما برای همه، عدالت می خواهیم. ما چیز زیادی نمی خواهیم، ما می خواهیم نیروهای مسلح و امنیتی از حمایت رژیم جمهوری اسلامی دست بردارند و این انقلاب را برای تغییر رژیم بپذیرند." .
 
لازم به ذکر است، منطقه پارک شیکاگو به فعالان و کنشگران ایرانی مجوز لازم را اعطا کرد که پرچم «ایران آزاد» را از برخی ساختمان‌های بلند و یا از طریق هواپیماهایی که در حال عبور هستند، به مدت 2 هفته به اهتزاز درآورند. 
شیکاگو - گزارش عسل رضایی از شبکه سی بی اس 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : شبکه سی بی اس نیوز
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©