دختر انتخابی نیویورک تایمز لیانا شریفیان است، دختری از بوشهر
به روز شده در      شنبه 21 مهر 1397     -   Saturday October 13 2018

شریه معتبر نیویورک تایمز کمپینی را با عنوان « ۱۸ ساله ها دور دنیا از دید دختران » به مفهوم ۱۸ سالگی برای دختران از نظرگاه هر ملیتی پرداخته است. در ایالات متحده ۱۸ سالگی یعنی « حق رای» یعنی «کار تمام وقت» یعنی « امضای اجاره نامه آپارتمان » یعنی «خرید سیگار» و « داشتن کردین کارت-لازم به یادآوری است که زنان تا سال‌های دهه هفتاد حق داشتن کردیت کارت( کارت اعتباری) در امریکا را به نام خود نداشتند».
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در چین و در کانادا ۱۸ سالگی یعنی اجازه رفتن به «بار» ( میکده) در حالی که در مورد اکثر اسراییلی ها یعنی « رفتن به خدمت زیر پرچم» و باید در نظر داشت که ۲۰ درصد کل دختران سراسر جهان تا سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده اند. 
در این چشم انداز نشان داده می شود که نمونه ای از این دختران در سراسر جهان می خواهند بدانند چه کسی هستند و چه کسی می خواهند باشند؟ 
آنها نگران محیط زیست و تغییرات آب و هوا هستند، نگران خشونت علیه زنان و هم چنین چقدر زمان توسط هم نسلانشان در شبکه های اجتماعی گذاشته می شود.
دختر انتخابی نیویورک تایمز لیانا شریفیان است دختری از بوشهر که یکی از مسعود دخترانی در سراسر ایران است که ساز « نی انبان»  می نوازد.
او اخیرا در کنسرتی که فقط در آن بانوان می نوازند و حضار نیز فقط بانوان هستند هنرنمایی کرده است.
پاسخ های لیانا شریفیان به پرسشهای خبرنگار نیویورک تایمز :
•چه چیزی شما را به هنرنمایی برای زنان یا همراه با زنان وا می دارد؟ 
*من حقیقتا می توانم خودم باشم . می توانم از صمیم قلبم بنوازم در حالی که نواختن در برابر مردان بایستی بسیار مراقب بود که روسری از سر جدا نشود هر چند من شکایتی از روسری سر کردن ندارم چرا که این در جامعه ما پذیرفته شده است ولی ترسی دائمی با من است که مبادا روسری من از سرم بیفتد و به همین دلیل من تمرکز لازم برای اجرا را ندارم.
•خودت را پنج سال دیگر کجا می بینی؟
*می خواهم بیش‌تر در مورد نی انبان بدانم و می خواهم بهترین نوازنده نی انبان باشم.
 
در این جا باید ایرانشهر اضافه کند که آن چه لیانا شریفیان به عنوان رسم پذیرفته شده حجاب در جامعه ایران بیان کرده است رسم و سنتی است که توسط رژیم مستبد مرد سالار مذهبی اسلامی بر جامعه ایران و جامعه زنان ایران تحمیل شده است و اکثریت زنان ایرانی علیه این سنت واپسگرا با تحمل زندان - شکنجه و محرومیت از بسیاری از امکانات اجتماعی ایستادگی کرده اند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©