عملیات ضد جاسوسی در آلمان: ده‌ها ایرانی در مظان اتهام
به روز شده در      سه شنبه 26 دی 1396     -   Tuesday January 16 2018

دادستانی فدرال آلمان رسما اعلام کرد که بامداد روز سه‌شنبه، 16 ژانویه 2018 ، چندین محل کار و زندگی متعلق به گروهی از ایرانیان «مظنون به جاسوسی» را بازرسی کرده است. دولت آلمان اخیرا از اطلاعاتی درباره جاسوسی سازمان یافته جمهوری اسلامی در خاک آلمان پرده برداشته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

دادستانی آلمان می‌گوید این بازرسی‌ها در چند محل در گوشه و کنار کشور آلمان انجام گرفته است. با این حال، به دلایل امنیتی محل آنها را افشا نکرده است. پیشتر، مجله فوکوس چاپ آلمان گزارش داده بود که این بازرسی‌ها در شهر برلین و همین طور در ایالات بادن‌ وورتمبرگ، باواریا و راین وست‌فالیا انجام شده است.

به گفته دادستانی آلمان، هنوز کسی در این ارتباط دستگیر نشده‌است. با این حال ظن دست زدن به «اقدام جاسوسی» در این محل‌ها، دلیل بازرسی از آنها بوده و به برخی اتباع ایرانی تبار در خصوص عدم خروج از محدوده قانونی هشدار داده شده است.

در همین حال، خبرگزاری آلمان از گزارش‌هایی می‌گوید مبنی بر این که مظنونین، «اعضای سپاه قدس» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستند و اهدافی فراتر از اقدامات جاسوسی در برنامه‌های آنها بوده است. اقداماتی که اگرچه آلمانی‌ها از آن یاد نکرده اند اما با توجه به وظیفه سپاه قدس، می‌تواند طراحی اقدامات تروریستی و خرابکارانه بوده باشد.

در همین زمینه سخنگوی دادستانی آلمان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته: «به اعتقاد ما مظنونین به خواسته یک واحد اطلاعاتی مرتبط با ایران از افراد و نهادهایی در کشور آلمان جاسوسی می‌کردند.» این اظهار نظر تایید کننده اخباری است که پیشتر در خصوص جاسوسی از اتباع و شهروندان اسرائیلی ساکن آلمان، توسط نیروهای مزدور جمهوری اسلامی در آلمان منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©