جایزه هنری آرتیسیمیا به یک نقاش ایرانی ساکن دبی رسید
به روز شده در      دوشنبه 29 آبان 1396     -   Monday November 20 2017

آثار نقاشی یک هنرمند ایرانی تبار مستقر در دبی برنده نخستین جایزه OGR آرتیسیمیا ایتالیا شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«رکنی حائری زاده» هنرمند ایرانی ساکن دبی برنده نخستین جایزه OGR ((Officine Grandi Riparazioni از سوی مجموعه هنری و نمایشگاهی آرتیسیمیا ایتالیا شد. آثار رکنی حائری زاده از بین ۲۰۶ گالری نقاشی که توسط موسسه آرتیسیمیا در تورینو مدیریت می‌شود، انتخاب شده است.

یک گروه از داوران هنری بین المللی که عهده دار انتخاب بهترین آثار هنری معاصر هستند، کارهای رکنی حائری زاده را مستحق دریافت جایزه نخست اوجی آر دانسته اند. هیات داوران معتقد است، نقاشی های رکنی از لحاظ ظاهر و روح آثار، مرزهای نقاشی سنتی جهان معاصر را در نوردیده و آنها را تبدیل به اخبار و تصاویر رویدادهای جاری کرده که شکلی اسطوره ای و فانتزی به آنها می دهد.

سری نقاشی های مجازی-تخیلی رکنی حائری زاده از سال ۲۰۰۹ تاکنون در گالری های مختلف به معرض دید عموم گذاشته شده و تحسین منتقدان را برانگیخته است. سوژه اصلی آثار وی درباره برجسته سازی خشونت در رسانه هاست و گفتمانی بر ایدئولوژی و فضیلت طرد خشونت در رسانه های دنیای معاصر.

قرار است تا آثار برندگان جایزه OGR توسط موسسه آرتیسیمیا و بنیاد Fondazione per l’Arte Moderna e Contemporanea در تورینو ایتالیا برای علاقمندان به نمایش گذاشته شود.    

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©