اتهام پزشک ایرانی در کانادا: تعرض جنسی به ۹ زن
به روز شده در      شنبه 20 آبان 1396     -   Saturday November 11 2017

یک پزشک ایرانی‌تبار ۵۱ ساله در شهر وینیپگِ کانادا به اتهام تعرضی جنسی به حداقل ۹ زن توسط پلیس دستگیر شد. دکتر امیر هوشنگ مظهری‌روش که به «دکتر امیر رَوِش» معروف بود با شکایت ۹ زن بین سنین ۱۹ تا ۶۹ مواجه است که از سال ۲۰۱۳ تا همین ماه گذشته با او برخورد داشته‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به نوشته روزنامه های کانادایی قضیه از جایی شروع شد که دختری ۱۹ ساله در روز ۱۹ اکتبر 2017 با مراجعه به پلیس وینیپگ علیه این پزشک ایرانی کانادایی شکایت کرد. این دختر گفته بود دکتر روش به او «تعرض جنسی جدی» کرده است.
 پلیس مطابق معمول با انتشار بیانیه مطبوعاتی از سایر قربانیان خواست پا پیش بگذارند و بدین ترتیب نام هشت زن دیگر که بین ۲۴ تا ۶۹ سال دارند، به پرونده اضافه شد.
 این ۹ زن همگی می‌گویند در کلینیک درمان فوری دکتر روش در الموود، که محله‌ای کارگرنشین در وینیپگ، پایتخت ایالت مانیتوبای کانادا است، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. اندرو چابی، مدیر این کلینیک با انتشار بیانیه‌ای کتبی گفت با پلیس همکاری می‌کند. این کلینیک که «یو مدیکال سنترز» نام دارد، فعلا تعطیل شده تا پزشک جدیدی استخدام شود.
 قربانی ۱۹ ساله‌ای که این پرونده را آغاز کرد در گفتگو به رسانه‌های کانادایی (بدون افشای نامش) گفته بود: « فکر کردم خودخواهی است اگر این اطلاعات را درون خودم حفظ کنم.»
 این پزشک ایرانی تبار که سابقه مقبولی نیز برخودار است، تا پیش از دستگیری دبیر هیات مدیره «اتحادیه پزشک‌های خانوادگی مانیتوبا» بود. این «اتحادیه» اعلام کرد که جواز پزشکی دکتر روش لغو شده است.
 ایالت مانیتوبا درست در مرکز جغرافیایی کشور پهناور کانادا واقع شده و در نتیجه از مراکز اصلی جمعیتی در شرق و غرب کشور دور است. همین است که این ایالت که به مراتع پهناور و هوای سرد و سختش معروف است به نسبت ایالاتی همچون انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا، مهاجرین ایرانی کمتری جذب می‌کند.
 طبق سرشماری سال ۲۰۰۱ تنها ۴۶۵ ایرانی در وینیپگ زندگی می‌کردند و این شهر دهمین شهر ایرانی‌نشین کانادا بود. وجود دانشگاه‌های خوب و برنامه‌های خاص دولت ایالتی برای جذب مهاجر باعث شد پای مهاجرین ایرانی نیز به تدریج به این‌ شهر باز شود. در سرشماری سال گذشته، شمار ایرانی‌‌های مانیتوبا به ۱۸۸۵ رسید که ۱۵۷۰ نفرشان در شهر وینیپگ زندگی می‌کنند.
 انجمن ایرانیان مانیتوبا هم تشکیل شده و از جمله اقداماتش برگزاری جشن‌های نوروز و شب یلدا و حتی آغاز مدرسه زبان فارسی است. دو دانشگاه اصلی شهر، دانشگاه وینیپگ و دانشگاه مانیتوبا، هر کدام جمعیت قابل توجه ایرانی دارند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©