سرکرده ایرانی تبار باند برده داری جنسی نیوکاسل انگلیس، محکوم شد
به روز شده در      سه شنبه 16 آبان 1396     -   Tuesday November 7 2017

وزارت دادگستری بریتانیا می‌گوید دادگاه سلطنتی نیوکاسل حکم نهایی خود را درباره 4 عضو باند برده داری جنسی در شهر نیوکاسل در این کشور صادر کرده است. بر این اساس، اعضا و سرکرده ایرانی‌تبار این باند به 12 سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش گاردین، مردانی که قربانیان خود را قاچاق می‌کردند گفته‌اند که این بردگان جنسی را به همراه الکل و مواد مخدر در اطراف خانه‌هایی در تین‌ساید نگه می‌داشتند و تجاوز به آنها نیز در همان‌جا اتفاق می‌افتاد.

دادگاه سلطتنی نیوکاسل مطلع شد که این باند با دختران قربانی خود که بین ۱۳ تا ۱۶ سال داشته‌اند در فیس‌بوک ارتباط برقرار می‌کرده تا درباره‌ سکس‌پارتی صحبت کنند و در یک مورد نیز در عوض پرداخت پول خالکوبی از آن دختر رابطه‌ جنسی خواسته‌‌ بودند. این جرائم بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ رخ داده و دادستان دادگاه قربانیان را «نابالغ و آسیب‌پذیر» دانسته است. این مردان در عوضِ تهیه مواد مخدر چون اکستازی، کوکائین، اسپید و کانابیس، از این دختران تقاضای «ارائه‌ خدمات جنسی» می‌کردند.

آن ریچاردسن، دادستان این پرونده به دادگاه گفته است که این دختران آزادانه دست به عمل نمی‌زدند و «این مردان آنها را در بند خود گرفته بودند».

همه‌ این مردان، پناهجویانی از ایران و عراق بودند و سه نفر آنها مجوز اقامت در انگلیس را داشته‌اند. از آنجا که آنها شهروند و تبعه‌ انگلیس نیستند، احتمال دارد که پس از گذراندن مجازات حبس خود، از این کشور اخراج شوند. وکلای اعضای این باند برده داری جنسی می‌گویند که آنها از رفتن به کشور خود می‌ترسند. جیمی آدامز، وکیل سامان عبید سرکرده این گروه که در سال ۲۰۰۷ وارد بریتانیا شد گفته: «او الکل مصرف می‌کرده و جای تعجبی ندارد، او نگران این است که اگر به کشورش برگردد چه بلایی سر خانواده‌اش می‌آید. او نگران وضعیت مهاجرتش است، خصوصاً با اتفاقاتی که در کشورش افتاده است».

یکی دیگر از اعضای ایرانی تبار این باند فردی به نام پالاپور، ۲۵ ساله است که به جرم عمل جنسی با یک کودک محکوم شد. او دختران زیر 18 سال را مجبوربه عمل جنسی می‌کرده و به جای آن مواد مخدر به آنها می‌داده است.

ریباس اسد ۲۹ ساله و سوران عزیزی ۲۸ ساله دو عضو عراقی تبار این گروه نیز محکوم به آزار جنسی و پرداخت پول و مواد مخدر در ازای خدمات جنسی این کودکان شده‌اند و مجبور به تحمل مجازات زندان هستند.

قاضی باب اسپراگ روز جمعه در محاکمه‌ این مردان گفته بود «اینها زنان آسیب‌پذیری بودند که ابزار خوبی برای استثمار و جذب به مواد مخدر و الکل به شمار می‌رفتند. پس از آنکه آنها درگیر مواد و الکل شدند، از برخی از آنها تقاضای ارائه‌ی خدمات جنسی شده است، اما نه برای آنکه آنها خودشان می‌خواستند، بلکه به این سبب که آنها زیر بار بدهی به شما و در بند شما بودند. تاثیر این مسئله بر زندگی آنها  ویران‌کننده بوده است».

این پرونده بخشی از تحقیقات پلیس درباره‌ی استثمار جنسی کودکان و بزرگسالان آسیب‌پذیر بوده است. در اوایل سال جاری، این عملیات منجر به محکومیت ۱۸ نفر به جرم قاچاق جنسی شده است. در آن زمان پلیس اعلام کرد که ۲۷۸ قربانی احتمالی را نیز شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©