دانشگاه ادینبورو یک نماینده ایرانی‌تبار را برای سال 2017 برگزید
به روز شده در      چهارشنبه 4 مرداد 1396     -   Wednesday July 26 2017

دانشگاه ادینبورو اسکاتلند هر ساله در راستای برنامه جامع فرهنگی جهانی خود، همکارانی را از میان کارشناسان و فرهیختگان فرهنگی از کشورهای مختلف انتخاب می‌کند تا در زمینه موضوعات فرهنگی و روابط بین‌الملل برای دانش‌پژوهان و محققان جلسات گفتمان و پروژه‌های تحقیقاتی برگزار کنند. هر ساله در کنار برنامه جامع فرهنگی جهانی دانشگاه ادینبورو، جشنواره‌های مشهور فرهنگی و هنری شهر ادینبورو در ماه آگست برگزار می‌شود که امسال هفتادمین سالگرد این جشنواره است و موسسه روابط بین‌المللی فرهنگی این دانشگاه در نظر دارد تا یکی از بزرگترین فستیوال‌های بزرگ فرهنگی – هنری تاریخ بشری حضوری پر رنگ داشته باشد. این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده «برنامه جامع فرهنگی جهانی»، سی و سه نفر از کارشناسان در رشته‌های گوناگون از سراسر دنیا انتخاب کرده است که امسال نیز یک بانوی ایرانی‌تبار در این فهرست قرار دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
«مهتاب فرید» روزنامه نگار، زبان شناس، کارشناس و استراتژیست دیپلماسی عمومی با پیشینه‌ای ممتاز در ارتباطات و روابط بین الملل بعنوان یکی از پژوهشگران موسسه روابط بین‌المللی فرهنگی دانشگاه ادینبورو اسکاتلند برای سال تحصیلی 2018 – 2017 انتخاب شده است.
به گزارش وبگاه رسمی دانشگاه ادینبورو اسکاتلند، این بانوی متولد ایران برای بیش از یک دهه به عنوان خبرنگار در امور اختلافات سیاسی و فرهنگی خاورمیانه برای بخش فارسی صدای امریکا VOA، رادیو فردا، شبکه فاکس FOX و USI  که خود تاسیس کرد گزارش می‌داده است. 
مهتاب فرید در افغانستان به عنوان دیپلمات با وزارت امور خارجه آمریکا همکاری کرده است. خانم فرید که به نیروهای ناتو در پایگاه‌های نظامی غزنی و بگرام در خط مقدم پیوسته بود، فرآیند حل و فصل مناقشات و ابتکارات فرهنگی را تسهیل کرد. وی بیش از 90 روزنامه نگار افغان از جمله زنان را در امور فرهنگی آموزش داد.
پس از بازگشت از افغانستان، وی در دانشگاه جورج تاون موفق به دریافت بورس معتبر BOREN در زمینه امنیت ملی، زبان شناسی و فرهنگ شد. خانم مهتاب فرید جوایز ارزشمندی برای خدمات شایسته خود دریافت کرده است که مهمترین آنها عبارتند از جایزه ویژه «شایستگی» وزارت امور خارجه آمریکا در که از دست سفیر وقت ایالات متحده در افغانستان بدلیل همکاری‌های ارزنده وی در زمینه دیپلماسی عمومی در آن کشور به او اعطا شد. به پاس خدمات مهتاب فرید در افغانستان، وزارت خارجه امریکا بالاترین جایزه ای که یک غیرنظامی می تواند برای خدمت به کشور دریافت کند را به وی اهدا کرد. خانم فرید جایزه خدمات امدادی وزارت امور خارجه آمریکا را از طرف وزیر امور خارجه وقت، خانم هیلاری کلینتون، طی مراسمی رسمی توسط «پاتریک کندی» معاون وزیر دریافت کرد. 
رویای مهتاب فرید، حل اختلافات جهانی از طریق «ارتباطات و فرهنگ» است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©