اعجاز هنرمند ایرانی ایتالیایی، از مرکز پخش مواد مخدر تا گالری هنری
به روز شده در      یکشنبه 18 تیر 1396     -   Sunday July 9 2017

هنرمند ایرانی تبار پس از مهاجرت به ایتالیا موفق شد تا یک مرکز پخش مواد مخدر در میلان را به گالری هنرهای معاصر ایرانی ایتالیایی تبدیل کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
«محمود صالح محمدی» هنرمند جوان ایرانی هفت سال پیش برای ادامه فعالیت و مطالعات هنری اش، میلان را برگزید زیرا این شهر را یکی از شهرهای اصلی فرهنگی جهان می دانست. او که در کشور خود بر هنرهای معاصر متمرکز بود، در ایتالیا نیز هنر معاصر ایران را پی گرفت.
به گزارش آی اف پی نیوز، محمود صالح محمدی در مصاحبه ای گفت: «من ایرانی هستم که در ایتالیا ریشه دارد. هر هنرمندی دارای ریشه است و بعنوان یک هنرمند هنرهای معاصر باید به اصل خود بازگشت.» او به خط – فرش-هایی (قالی هایی با نقش خوشنویسی) که طراحی و کار کرده است اشاره می کند که در ایتالیا با استقبال فراوانی روبرو شده است.آقای صالح محمدی هم اکنون در کنار فعالیت و مطالعات به تدریس گرافیک و هنرهای بصری نیز می پردازد و از اینکه دانش پژوهانش به فرهنگ و هنر ایرانی علاقمند شده اند، خرسند است.
موضوع اصلی کلاس های درس صالح محمدی، طراحی فرش است و بویژه خط –فرش. او گالری هنرهای معاصر «Spazio Nour» را در شهر میلان راه-اندازی کرده است. واژه Spazioدر ایتالیایی به معنای «فضا» است و کلمه فارسی «نور» در کنار آن مفهوم فضای نورانی را تداعی می کند و محمود صالح محمدی با این انتخاب نام برای گالری اش، ریشه ایرانی خود در ایتالیا را نشان می دهد.
ساختمانی که امروز گالری صالح محمدی است، در گذشته محل خطرناک قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر بوده و نام سوراخ تاریک را بر روی آن گذاشته بودند که حتی پلیس میلان نیز جرات نزدیک شدن به آن را نداشته است اما اکنون با اهتمام او امروز تبدیل به مکانی فرهنگی برای علاقمندان به هنرهای معاصر ایرانی – ایتالیایی شده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©