اهدای عالی ترین نشان افتخارفرانسه به یک جامعه شناس ایرانی‌تبار
به روز شده در      جمعه 4 فروردین 1396     -   Friday March 24 2017

شهلا شفیق، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده ایرانی، بالاترین نشان لژیون دونور فرانسه را به پاس سال‌ها خدمت در حوزه برابری دریافت کرد. این نشان در مراسیم در پاریس که در عصرگاه 22 مارچ 2017 برگزار شد به وی اهدا شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

دانیِل بوسکه، رییس «شورای عالی برابری جنسیتی» دلیل اهدای این عالی‌ترین نشان را، تلاش خانم شفیق برای هدایت جامعه به سوی نقاط مشترک و نه تفاوت‌ها دانست و گفت: «وجود شما ضروری است چرا که می‌دانید چطور به سمت مشترکات بروید و نه به سمت آنچه ما را از هم جدا می‌کند».

شهلا شفیق که بیش از سی سال است در فرانسه زندگی می‌کند، با تاکید بر این که تلاش‌هایش با بخش ایرانی وجودش همراه بوده،‌ می‌گوید: «تا جایی که از دست و قلم من برآمده، هر جا که اندیشه آزادی و برابری برای ایران بوده است من خودم را متعلق به آن حرکت دانستم و در کنارش بوده‌ام».

نشان لژیون دونور بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت آن در ۱۹ می ۱۸۰۲ آن را بنیان گذاشت. به این نشان برخی در فارسی «نشان شوالیه» نیز می‌گویند. این نشان از ۱۸۱۵ به دستور لوئی هجدهم به پنج سطح درجه‌بندی شد که شامل سه رده و دو مقام است و به گروه مهمی از افتختر آفرینان برای ملت فرانسه و مردم جهان اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©