دو نظامی ایرانی همراه سمیر قنطار در حملات موشکی اسرائیل کشته شدند
به روز شده در      پنجشنبه 3 دی 1394     -   Thursday December 24 2015

خبرگزاری‌های معتبر می‌گویند سمیر قنطار یکی از فرمانده‌های مشترک حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران به همراه دو نظامی دیگر ایرانی‌تبار طی یک حمله موشکی به کشته‌شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سمیر قنطار که پیش از این در حزب الله لبنان فعالیت می‌کرد، مدتی پیش به سپاه پاسداران ایران پیوست و فعالیتش را در سوریه آغاز کرد. او که همچنان ارتباطش را با حزب الله لبنان حفظ کرده‌بود، دستوراتش را از مصطفی بدرالدین برنامه‌ریز این گروه دریافت می‌کرد.

سمیر قنطار در جنوب پایتخت سوریه و در دو آپارتمانی که ایرانیان برای او فراهم کرده‌بودند، کار و زندگی می‌کرد. دو ملازم ایرانی از اعضای گردان سپاه پاسداران که تحت نظر سردار قاسم سلیمانی هستند نیز همواره در کنار او بودند.

سمیر قنطار در حملات موشکی اسرائیل در روز 20 دسامبر به قتل رسید. در این حملات دو ایرانی ملازم او با نام‌های محمدرضا فاهمی و میراحمد احمدی نیز کشته‌شدند. سمیر قنطار در روز 21 دسامبر طی یک تشییع جنازه متفاوت که خود سیدحسن نصرالله رییس حزب الله لبنان در آن به مرثیه‌سرایی پرداخت به خاک سپرده‌شد. جنازه‌های دو ایرانی نیز بلافاصله به ایران انتقال داده‌شدند.

حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران اهداف مشترکی در سوریه را دنبال می‌کنند و در این کشور همکاری فشرده‌ای با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©