پدر کاراته ایران در کانادا درگذشت
به روز شده در      دوشنبه 11 اسفند 1393     -   Monday March 2 2015

فرهاد وارسته پدر کاراته ایران و نخستین بنیانگذار این رشته ورزشی در غرب آسیا دوشنبه دوم مارچ 2015 در شهر تورنتو کانادا چهره در نقاب خاک کشید. آقای وارسته از سال 1981 به دلیل مخالفت با سیاست های جمهوری اسلامی تن به جلای وطن داده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

وی در اواخر سال ۱۳۶۰ از تهران به فرانسه و از آنجا به کانادا مهاجرت نمود. وی بنیان‌گذار سبک کان ذن ریو کاراته دو در ایران و جهان است وی و شاگردانش در آکادمی کاراته ایران واقع در خیابان تخت طاووس که مهمترین مرکز آموزش کاراته در تاریخ این ورزش در ایران است به تدریس مشغول بود. پس از بسته شدن این مرکز توسط مسئولان وقت ورزش کشور، وی ایران را ترک گفت.

فرهاد وارسته، شناساننده کاراته به ایرانیان و پدر کاراته ایران محسوب می‌شد. او تنها دارنده دان ۱۰ کاراته ایرانی و تنها فرد غیر آسیایی شرقی بود که رسماً از سوی کاراته ژاپن مجاز به ایجاد یک سبک کاراته شناخته شد.

شادروان وارسته طی ۱۵ سال با شرکت در مسابقات بین‌المللی کاراته، در تمام مبارزات خود پیروز بوده و همیشه مقام اول مسابقات را بخود اختصاص داد که ما حصل آن ۵۰ مدال طلا در مسابقات رسمی بوده است.

وارسته دارای دکترای علوم سیاسی (Ph.d) از دانشگاه میشیگان آمریکا(۱۹۶۶) و مدرک تخصصی علوم در فیزیکT شیمی و زیست‌شناسی (۱۹۵۹) از دانشگاه جنوا سوئیس داشت.

در سال های پس از انقلاب مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی کوشیده بودند تا نام و خاطره او را از ورش ایران حذف کنند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©