كارزار «هيچ زندانى سیاسی نبايد گمنام بماند» آغاز به کار کرد
به روز شده در      جمعه 7 آذر 1393     -   Friday November 28 2014

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، با راه اندازی کارزاری، خواهان آن شد که ظرف ده روز نخست ماه دسامبر سال جاری همه گروه‌ها و افراد فعال در عرصه ‌های گوناگون صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی باشند که در ایران محبوس بوده و کمتر نامی از ایشان شنیده شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در آستانه دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با انتشار اعلامیه‌ای از گروه‌های مختلف مردم و افراد فعال در جامعه، همچنین خانواده زندانیان سیاسی خواست تا با اعلام اسامی و شرح حال زندانیانی که از بازداشت آنان به دلایل سیاسی، امنیتی و عقیدتی انجام شده‌است، به اطلاع رسانی مبادرت ورزند.

اخیرا در ایران تنی چند از زندانیان کمتر شناخته شده که به جرایم عقیدتی یا سیاسی بازداشت بوده‌اند با مجازات اعدام روبرو شدند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی که «شیوا محبوبی» سخنگوی آن است در بنیانه‌ای که صادر کرده‌است یادآور شده: «روز جهانی حقوق بشر در شرایطی فرا می‌رسد كه از زمان سر كار آمدن دولت حسن روحاني در ایران بيش از ١٠٠٠ نفر اعدام شده‌اند. به نظر می‌آيد برخی رسانه‌ها تعدادی از زندانيان سياسی را تحت پوشش خبری قرار نمی‌دهند. ما معتقديم هيج زندانی نبايد گمنام بماند، اين تعداد زندانيان تنها نمونه‌هايی از زندانيانی هستند كه پوشش خبری نمی‌گيرند.»

سخنگوی این کمیته با شعار «از شما می‌خواهيم صدای زندانيان سياسی باشيد» از همه شهروندان ایرانی دعوت کرده‌است تا با شرکت در کارزار فوق که از اول تا دهم دسامبر برابر با نهم تا نوزدهم آذر 1393 دایر خواهد بود، هر اطلاعات موثقی درباره هر یک از زندانیان سیاسی همراه با نام و شرح حال زندانیان را برای ایشان ارسال کنند.

اخیرا و در پی اعدام محسن امیر اصلانی و صدور حکم اعدام سهیل عربی، نگرانی فزاینده‌ای درباره وجود افراد کمتر شناخته‌ شده‌ای در زندان‌های ایران که با احکام سنگین قضایی به دلایل سیاسی و عقیدتی روبرو‌ هستند در جامعه شکل گرفته‌است.

علاوه بر ده‌ها فعال دانشجویی، سیاسی کارگری و زنان که هم اینک با احکام طولانی در حبس نگه داشته می شون، وضعیت نامعلوم دو زندانی عقیدتی آقایان محمدعلی طاهری و کاظمینی بروجردی که پرونده قضایی ایشان باز نگه داشته شده است از دیگر نگرانی‌های فعالان حقوق بشری در مورد ایران برشمرده می‌شود.

لازم به یادآوری است که احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر ایران، آخرین گزارش خود را چندی پیش به این سازمان تحویل داد که منعکس کننده نقض حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی در سیستم قضایی ایران بوده است. علی‌الرغم درخواست‌های مکرر احمد شهید از دولت جمهوری اسلامی، او هنوز اجازه ورود به ایران و تهیه گزارش مستقل از زندانیان  را پیدا نکرده‌است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©