ایستادگی هنرمندان ایرانی در خلق آثار اعتراضی علیرغم بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در کشور
به روز شده در      پنجشنبه 31 فروردین 1402     -   Thursday April 20 2023

هنرمندان ایرانی با وجود ناآرامی های اخیر و بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در کشور، همچنان به خلق آثار اعتراضی خود ادامه می دهند. در این مقاله به نظرات تنی چند از هنرمندان ایرانی اشاره می گردد که هنوز از پا ننشسته اند و همچنان به خلق آثار اعتراضی در داخل و یا خارج کشور ادامه می هند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
البرز کاظمی، هنرمند فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران می‌گوید: «علیرغم اینکه صحنه هنر در تهران تحت تأثیر تحولات اخیر قرار گرفته است، اما بسیاری از هنرمندان همچنان به کار خود ادامه می دهند».
 وی تأکید می کند که خود نیز علیرغم همه چالش‌ها و سختی‌ها، به کار هنری در ایران ادامه خواهد داد.
کاظمی می گوید:« همه چیز در اینجا به قدری سریع اتفاق می‌افتد که گاهی ادامه دادن سخت است. قیمت ها هر روز تغییر می کند، تورم خارج از کنترل است و به دلیل تحریم ها بسیاری از مواد و ابزار مورد نیاز ما حتی اینجا پیدا نمی شود، اما ما آنچه را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد.»
 
نیک یوسفی هنرمند فیلمساز که در ماه اکتبر گذشته پس از انتشار فیلمی با عنوان «فرزند این سرزمین» بازداشت شد، در فیلم خود نشان می دهد که دختران و زنان قدرتمند بدون حجاب همراه با مردان به مبارزه ادامه می دهند.  
 
 ناصر خدیوی دیگر هنرمند ایرانی اذعان می کند که نیک یوسفی «باورنکردنی است.» او اعتراضات را هم در داخل و هم در خارج از ایران دنبال می‌کند. نیک با دختران و زنانی که در این اعتراضات روسری های خود را برداشته و شلوارک پوشیده بودند، ابراز همبستگی کرد.»
ناصر خدیوی تأکید می کند که انقلاب «زن، زندگی، آزادی» به یک انقلاب فرهنگی تبدیل شده است، چون تحول عمیقی  هم در داخل کشور و هم در دیاسپورا در سطح جهانی رخ داده است. وی می افزاید که دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.
 
ناصر خدیوی اخیراً کمپینی با عنوان  postitforwardwlf# راه اندازی کرده است که هدف آن افزایش آگاهی جهان هنر از مبارزه مداوم برای آزادی های بیشتر در ایران است. وی در این رابطه می گوید: «امروزه گروه ما در شش قاره حضور دارد و از نظر جغرافیایی در قلمرو خلاقیت به گسترش خود ادامه می‌دهد. ما تا ماه آینده در بیش از 30 شهر خواهیم بود.»
 
گفتنی است، چهره‌های برجسته هنری از جمله کیوریتور هانس اولریش اوبریست و هنرمندان تئاتر گیتس و مارینا آبراموویچ نیز برای ابراز همبستگی با این جنبش، تی‌شرت این کمپین را پوشیدند. 
 
ترجمه خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : سایت خبری Theartnewspaper
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©