درگذشت بنیانگذار «بنیاد موسیقی بیوند وِیژن»، مربی و حامی موسیقی نابینایان و کم بینایان
به روز شده در      جمعه 30 دی 1401     -   Friday January 20 2023

هیأت مشاوران «بنیاد موسیقی بیوند ویژن»، با ارسال نامه ای به خبرگزاری ایرانشهر، درگذشت استاد سعید دیهیمی اسطوره موسیقی ایران، بنیانگذار و حامی این موسسه را که به نابینایان و کم بینایان آموزش رایگان موسیقی ارائه می دهد، اعلام کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در این نامه آمده است:
 
" با اندوه فراوان، درگذشت اسطوره موسیقی ایران، استاد سعید دیهیمی، بنیانگذار و حامی «بنیاد موسیقی بیوند ویژن( Beyond Vision) » را که به نابینایان و کم بینایان آموزش رایگان موسیقی ارائه می دهد، اعلام می کنیم. 
سعید دیهیمی پس از سال‌ها مبارزه با سرطان، سرانجام در روز سه‌شنبه 17 ژانویه تسلیم این بیماری شد و از او خانم گیلدا دیهیمی همسر و شریک زندگی‌اش به همراه  دو فرزند وی به یادگار مانده است.
سعید دیهیمی در جوانی به بیماری رتینیت پیگمنتوزا (بیماری که در نهایت منجر به نابینایی می شود) مبتلا شد. او نواختن پیانو را از چهار سالگی شروع کرد و در سیزده سالگی آن را تدریس می نمود! سعید پیانو را از انوشیروان روحانی پیانیست و آهنگساز بزرگ ایرانی آموخت. موسیقی از همان دوران کودکی او باعث شد که ضعف بینایی خود را به فراموشی سپارد و زندگی خود را مملو از لذت موسیقی نماید. او معتقد بود که موسیقی "نور" و "رنگ" جدیدی در زندگی نابینایان و کم بینایان به ارمغان می آورد. 
سعید دیهیمی «بنیاد موسیقی بیوند وِیژن» را در سال 2014 در لس آنجلس با هدف ارائه آموزش رایگان موسیقی به نابینایان یا کم بینایان راه اندازی کرد، تا لذتی را که خود از موسیقی تجربه کرده بود، آنها نیز بچشند. او با تلاش خستگی ناپذیر خود در طول سال ها با برادرش حمید دیهیمی که او نیز نابینا می باشد،  به همراه سایر مربیان دلسوز و متخصص دیگر موسیقی در این موسسه، نزدیک به 1300 درس موسیقی را به 30 دانش آموز در سال گذشته ارائه دادندکه بسیاری از آنها در کالیفرنیا ساکن بوده و برخی دیگر به طور مجازی از یوتا و نیویورک آمریکا گرفته تا بلژیک و دیگر شهرهای اروپا بهره برده اند. 
برای ما همکاران آقای دیهیمی، باعث افتخار و خرسندی است که از نزدیک شاهد پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر او در پیشرفت بنیاد موسیقی بیوند وِیژن بودیم. 
امید است با کمک سخاوتمندانه خود به چشم انداز و آرمان «شادروان سعید دیهیمی» یاری رسانید تا یاد، نام و خاطره او را گرامی بداریم. درگذشت استاد سعید دیهیمی بسیار غم انگیز است، اما چشم انداز و آرمان او ادامه همچنان خواهد یافت. "
 
هیأت مشاوران بنیاد موسیقی بیوند ویژن
پوریا عباسی، فریدون خسروی، شالا ماغن، سینا رضوان پور، کوروش سیگارچی
 
خبرگزاری ایرانشهر نیز درگذشت این هنرمند بزرگوار و شریف، را به خانواده و همکاران وی و نیز جامعه هنرمندان خارج از کشور بویژه ایرانیان کالیفرنیا و نابینایان و کم بینایان فارسی زبان تسلیت عرض می نماید. 
 
لازم به ذکر است نشانی بنیاد موسیقی بیوند ویژن و لینک دونیت به آن در ذیل آمده است: 
 
 
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©