یادداشتی از «هومر ابرامیان» در مورد دشمنی با «حامد اسماعیلیون» و دیگر مبارزان راه آزادی
به روز شده در      دوشنبه 23 آبان 1401     -   Monday November 14 2022

هومر ابرامیان در یادداشتی ، کسانی که حامداسماعیلیون و دیگر مبارزان راه آزادی را زیر سوال برده اند را بسان «دیوانی» تشبیه کرده است که اگر حکومت ایران بدست آنها بیفتد باید با چراغ، دنبال خامنه ای و خلخالی گشت. وی در این یادداشت نوشته است:
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
...پُرسشی دارم از کسانی که نوک خدنگ خود را بجای اینکه در جگرگاه جمهوری اسلامی فرو کنند در سینۀ، حامد اسماعیلیون و چند مبارز دیگر فرو می کنند. 
من هنوز نفهمیده ام که آیا این یک کژفهمی و دَبَنگی و خرفتی است؟ یا یک پتیارگی و دشمن یاری و فرومایگی . 
پرسش من این است: گیرم شما توانستید حامد اسماعیلیون و آن چند چهره دیگر را بر زمین بکوبید و از میدان بدر کنید، چه سودی از این کار شرم آور بهرۀ شما یا بهرۀ مردم ایران خواهد شد؟
اندکی شرم کنید.  در هستی شناسی ایرانی از چند دیو بزرگ نام برده شده است مانند :دو دیو گردن فراز آز و نیاز ، دیگری دیو خشم خونین درفش و یکی از پست ترین آنها  دیو رشک اهریمن آفریده است. شما زادۀ کدامیک از این دیوانید؟  این همه پستی و فرومایگی برای چیست؟  
گیرم که حامد اسماعیلیون کنار رفت، گیرم که محمد نوریزاد در زندان مُرد، گیرم که چهارده تن دستینه کنندگان آن نامه که شما زشت خو اهرمن چهرگان آنها را (چهارده معصوم) نام دادید تا از ارزش و والامندیشان بکاهید، همه در زندان مُردند، گیرم که بانو فاطمۀ سپهری که شما بوزینگان، تاب دیدن بالای بلندش را نداشتید در زندان کُشته شد،  گیرم که  همۀ زندانیان سیاسی که با شما هم اندیش نیستند و نبودند بدست دژخیمان این حکومت فرو افتاده از دوزخ کشته شدند، چه چیزی بهرۀ شما پتیارگان خواهد شد؟ 
من بر این باورم  که اگر حکومت ایران بدست شما دیوان بیافتد باید با چراغ دنبال خامنه ای و خلخالی بگردیم؟  
براستی که شرمتان باد. هومر ابرامیان
لازم به ذکر است، هومر آبرامیان در سال 1317 در همدان در یک خانواده آشوری به دنیا آمد. وی نوشتن را در نیمه‌ی راه زندگی با نگاهی هستی شناسانه به نمادهای سه گانه‌ی (سرآدمی، بال عقاب، و پیکر تنومند گاو) در تندیس با شکوه "گاو بالدار" آغاز کرد. کتابی که پیش از انقلاب اسلامی در تهران به چاپ رسید و در همان نخستین ماه‌ها پس از انتشار نایاب و پس از انقلاب تجدید چاپ نشد. برگردان "تاریخ ادبیات آشوری" به زبان پارسی و "آشور از آغاز تا امروز" باز هم به زبان پارسی دو نوشتار کلانی بودند که گرفتار انقلاب اسلامی شده و در کنار بسیاری از دیگر نوشته‌ها از میان رفتند. پس از روی کارآمدن حکومت اسلامی، زمانی که هنوز در ایران بود رشته نوشتارهایی با نام مستعار "هُرمُز رَسام" در هفته‌نامه "گام" در استرالیا به چاپ رسانید. در سال ۱۹۸۷ وزارت اطلاعات رژیم اسلامی "هرمز رسام" را شناسایی و هومر آبرامیان پس از سه سال گریز و دربدری توانست به استرالیا پناهنده شود. آرمان بزرگ او بنیادگذاری « دانشگاه جهانی کوروش بزرگ » است، دانشگاهی که بتواند از راه ماهواره‌های تلویزیونی و رادیو و اینترنت، خوان دانش را در سراسر جهان فراروی جویندگان دانش بگستراند. آرمان والایی که برای دست یابی به آن همه دلباختگان فر و فرهنگ ایران زمین را به هماروزی فرا می‌خواند.
شرکت کتاب دو اثر از هومر آبرامیان با عنوان « واژه نامه پارسی» در سال 2010 و « هندات: گاهنامه فرهنگستان جهانی کوروش بزرگ» در سال 2016 به چاپ رسانده است. همچنبن کتاب دیگری از وی سال 2008 با عنوان« زرتشت چه می گوید» در کانادا به چاپ رسیده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©