نازنین زاغری ، در همبستگی با مردم ایران موهای خود را کوتاه کرد
به روز شده در      پنجشنبه 7 مهر 1401     -   Thursday September 29 2022

نازنین زاغری رتکلیف، تبعه ایرانی-بریتانیایی که شش سال را در زندان رژیم جمهوری اسلامی ایران سپری کرده بود،برای همبستگی با مردم معترض ایران فیلمی از خود منتشر کرده است که در حال کوتاه کردن موهایش می باشد. او در پایان این ویدئو می گوید: «برای مادرم، برای دخترم، از ترس انفرادی، برای زنان کشورم و برای آزادی، موهایم را کوتاه می کنم.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 
خانم زاغری رتکلیف در سال 2016 در ایران به اتهام جاسوسی توسط رژیم جمهوری اسلامی دستگیر شد که وی این اتهام را رد کرد.  او پس از یک مذاکره بین دولت‌های بریتانیا و ایران، در ماه مارس آزاد شد و به بریتانیا بازگشت.
 
مهسا امینی، 22 ساله، پس از ادعای زیر پا گذاشتن قوانینی که زنان را موظف به پوشاندن موهای خود با حجاب می کرد، توسط نیروهای امنیتی پلیس جمهوری اسلامی ایران کشته شد و پس از آن مردم ایران برای کسب آزاد و حق انتخاب زنان به خیابانها آمدند و معترض شدند. 
سازمان حقوق بشر می گوید طی این اعتراضات، حداقل 76 نفر توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی کشته شده اند.
 
در حالی که رسانه های دولتی جمهوری اسلامی این رقم را 41 نفر از جمله چندین پرسنل امنیتی اعلام کرده است و "آشوبگران" را مقصر دانسته و صدها نفر نیز دستگیر  شده اند. 
 
چندین ویدئو از زنان در حال سوزاندن روسری هایشان و کوتاه کردن موهای خود در تظاهرات گرفته شده است، که فعالان می گویند که این یک نماد « اعتراض باستانی ایرانی » می باشد. 
 
ترجمه : گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع خبر : سایت خبری بی بی سی انگلیسی
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©