اظهار شادمانی همسر سابق سلمان رشدی از بهبودی او
به روز شده در      جمعه 28 مرداد 1401     -   Friday August 19 2022

پادما لاکشمی، مجری و داور برنامه تلویزیونی "سرآشپز برتر"، از اینکه همسر سابقش، نویسنده سلمان رشدی، پس از ضربات چاقو در یک سخنرانی هفته گذشته در شمال ایالت نیویورک، در مسیر بهبودی است، "نگرانی اش رفع شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
پادما لاکشمی که خود نویسنده است  «نویسنده کتاب، عشق، از دست دادن و آنچه ما خوردیم» یکشنبه 14 آگست در توییتی نوشت که او از اینکه در حال پشت سر گذاشتن کابوس جمعه ( 12 آگست ) است که در طی آن رشدی در مؤسسه Chautauqua، یک مرکز آموزشی غیرانتفاعی ، دچار جراحات جدی شد، «احساس آرامش می‌کند».
 
لاکشمی، 51 ساله، در توییت خود نوشت: "نگران و عاجز از گفتن چیزی هستم ،خوشحالم که بالاخره اکنون می تواند بازدم کند و به امید بهبودی سریع او هستم".
 
 
لاکشمی از سال 2004 تا 2007 همسر سلمان رشدی و چهارمین و آخرین همسر کاتب «آیات شیطانی» بوده است. رشدی رمان سال 2001 خود را با نام «خشم» به او تقدیم کرد و شخصیتی را که در کتاب آفرید و الگو برداری کرد   پس از ازدواج با او  بود. 
 
پیش از لاکشمی، رشدی 75 ساله با کلاریسا لوارد،  ماریان ویگینز و  الیزابت وست ازدواج کرده بود.
 
 
به گزارش آسوشیتدپرس، پس از حمله وحشیانه روز جمعه، رشدی شنبه 13 آگست  از دستگاه تنفس مصنوعی خارج شد و توانست صحبت کند و شوخی کند. اما آندره ویلی، کارگزار ادبی هشدار داد که اگر چه «وضعیت سلامتی رشدی در مسیر درستی قرار گرفته است »، ولی  بهبودی او فرآیندی طولانی خواهد بود.
 
نویسنده «کودکان نیمه‌شب» پس از آن که حمله به کبدش آسیب رساند، اعصاب بازو قطع شد و چشم زخمی شد، همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد که ویلی گفت احتمالاً آن را (چشم ) از دست خواهد داد.
 
ظفر رشدی، پسر نویسنده ( از همسر نخستش  لوارد)، در بیانیه‌ای روز یکشنبه 13 آگست به آسوشیتدپرس  گفت: «اگرچه جراحات تغییر دهنده زندگی او شدید است، اما شوخ طبعی معمولی او دست نخورده باقی مانده است. او در این بیانیه از پشتیبانی علاقمندان به پدرش، سپاسگزاری کرد.
 
هادی مطر، 24 ساله، از شهر فیرویو، نیوجرسی، روز شنبه به اتهام اقدام به قتل و حمله در آنچه که یک دادستان آن را "یک حمله هدفمند، غیرقابل تحریک و از پیش برنامه ریزی شده" خواند، خود را در محضر دادگاه بی گناه اعلام کرد. 
 
حمله به برنده جایزه بوکر به طور گسترده در دنیای غرب محکوم شد، جایی که رشدی پس از چندین دهه پشت سر گذاشتن تهدیدات به مرگ و جایزه 3 میلیون دلاری برای سرش برای نوشتن کتاب «آیات شیطانی» به دنبال پناهندگی بوده است. این کتاب در بیش از 12 کشور اسلامی ممنوع شد و رشدی 9 سال را تحت برنامه حفاظتی دولت بریتانیا مخفی شد، پس از آن که خمینی  رهبر وقت جمهوری اسلامی  ایران فتوایی علیه او صادر کرد - فرمانی پرمخاطب که رشدی را به خاطر توهین به اسلام محکوم می کرد و دستور قتل او را صادر کرده بود.
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه «قاطعانه و جدی» هرگونه ارتباط جمهوری اسلامی با چاقوکشی را تکذیب کرد. در عوض، نویسنده و حامیانش را مقصر این حمله دانست.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©