داریوش کمپل دانش، ستاره «پاپ آیدل و وست اند»، در سن 41 سالگی درگذشت
به روز شده در      پنجشنبه 27 مرداد 1401     -   Thursday August 18 2022

ترجمه از: آریا
داریوش کمپل دانش، خواننده، بازیگر و تهیه کننده فیلم، که دو دهه پیش در برنامه استعدادیابی ITV و Pop Idol به شهرت رسید، در سن 41 سالگی درگذشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
داریوش کمپل پس از ویل یانگ و گرت گیتس اسکاتلندی در سال 2002 در  برنامه پاپ آیدل (Pop Idol) به مقام سوم این مسابقات دست یافت. در اواخر همان سال،  با تک آهنگ «Color blind» به رتبه یک جدول تک آهنگ های بریتانیا رسید و آلبوم او با نام «Dive In»  در رده ده آلبوم برتر جدول آلبوم های بریتانیا قرار گرفت.
 
پس از این موفقیت، کمپل به ستاره برنامه « وست اند»  West Endتبدیل شد و جایزه اولیویه Guys and Dolls را به خود اختصاص داد. 
درحال حاضر، علت مرگ وی مشخص نیست و خانواده وی می گویند که جسد وی در آپارتمانش در آمریکا پیدا شده است .
 
این خانواده در بیانیه ای درگذشت داریوش کمپل دانش را اعلام کردند و گفتند: "جسد داریوش در پنج شنبه 11 آگوست در اتاق آپارتمانش در روچستر، مینه‌سوتا، در رختخواب کشف شد  که بعد از ظهر همان روز، مرگ وی از سوی پزشکی قانونی محلی مورد تأیید قرار گرفت.  
اداره پلیس محلی تایید کرد که علت مرگ ناگهانی داریوش در حال حاضر مشخص نیست و تاکنون هیچ نشانه مشکوکی مشاهده نشده و در حال بررسی می باشد. از شما می خواهیم در حالی که ما با از دست دادن غم انگیز پسر و برادرمان کنار می آییم، در این زمان به خواسته های ما برای حفظ حریم خصوصی مان احترام بگذارید."
 
ادای احترام از سوی طرفداران وی و افراد معروفی  بویژه  «سایمون کول» تهیه کننده و داور برنامه Pop Idol نیز صورت گرفته است. 
 
سایمون درباره داریوش کمپل می گوید: «برای اولین بار بیش از 20 سال پیش داریوش را در تلویزیون دیدم و با او آشنا شدم. او هنرمندی کاریزماتیک و شوخ طبع بود. مرگ این هنرمند جوان، بسیار غم انگیز است و خود را در غم خانواده و دوستان وی شریک می دانم."
داریوش کمپل دانش در سال 1980 در گلاسکو از مادری اسکاتلندی و پدری ایرانی متولد شد و ادبیات و فلسفه انگلیسی را در دانشگاه ادینبورگ خواند. اما او توجه خود را به ستاره شدن معطوف کرد و برای اولین بار توجه دیگر هنرمندان پاپ از جمله ، بریتنی اسپیرز را به خود جلب کرد و در برنامه او با عنوان Baby One More Time همکاری کرد. 
داریوش کمپل  علاوه بر موسیقی در زمینه سینما و فیلم سازی نیز فعالیت داشت و تاکنون تهیه کنندگی چند فیلم را بر عهده گرفته بود. 
 
ترجمه از سایت بی بی سی : 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©