مخالفت تنها نماینده جمهوری خواه نیویورک با احیای برجام او را در لیست سیاه جمهوری اسلامی ایران قرار داد
به روز شده در      پنجشنبه 6 مرداد 1401     -   Thursday July 28 2022

نیکول مالیوتاکیس، نماینده جمهوری خواه نیویورک در کنگره آمریکا، از جمله 61 مقام آمریکایی است که به تازگی توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران تحریم شده اند. به گفته وی مخالفتش با توافق هسته ای ایران (برجام)، او را در لیست سیاه قرار داده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

تنها نماینده جمهوری‌خواه نیویورک در کنگره  آمریکا گفت مخالفت شدید وی با ورود مجدد ایالات متحده به توافق هسته‌ای 2015 ، دلیل قرار گرفتن او در فهرست تحریم‌هایی جمهوری اسلامی ایران است.

نیکول مالیوتاکیس، یکی از جمهوری خواهان دوره اول از استاتن آیلند، روز شنبه به همراه 60 مقام آمریکایی دیگر در لیست سیاه وزارت امور خارجه ایران قرار گرفت که به گفته آن از گروه مخالف تبعیدی مجاهدین خلق حمایت می کنند. تحریم‌های عمدتاً نمادین، که قبلاً علیه 75 آمریکایی دیگر صادر شده بود، به مقامات ایرانی اجازه می‌دهد هر گونه دارایی را که این افراد در ایران دارند توقیف کنند.

مالیوتاکیس، عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «اگر ایران می‌خواهد من را بخاطر سخنانم در مورد نقض فاحش حقوق بشر، اقدامات بدخواهانه در خاک آمریکا و تأمین مالی تروریسم تحریم کند، این کار را انجام دهد ». 

سخنگوی وزارت امور خارجه  در واکنش به اعلام جمهوری اسلامی در مورد  قرارگرفتن مقامات جدید در لیست سیاه این رژیم گفت: " ایالات متحده از همه شهروندان خود، از جمله کسانی که اکنون به ایالات متحده خدمت می کنند و کسانی که قبلا خدمت کرده اند، محافظت و دفاع خواهد کرد."

مالیوتاکیس با اقدام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، مخالف است. اخیرا مذاکرات غیرمستقیم بین نمایندگان ایالات متحده و همتایان ایرانی آنها به بن‌بست رسیده است. مالیوتاکیس در بیانیه خود گفت در صورت دستیابی به توافق جدید، باید به کنگره این فرصت داده شود تا آن را بررسی و تصویب کند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©