تورم، کمبود نان، جنگ در اروپا : بحران سرمایه گذاری
به روز شده در      سه شنبه 21 تیر 1401     -   Tuesday July 12 2022

نویسنده: آنجلو طالبی
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در این زمان که بازارهای دنیا پر از نوسان و بحران و آینده پر از ابهام و با خطرات بسیار مواجه است و بیشتر از همه «تورم» در سطح جهانی باعث کمبود گندم که نان سر سفره می‌باشد و انرژی که برای هر جامعه‌ای حیاتی است و جنگ در اروپا و خطر پخش آن و تشنج در خاورمیانه، این سئوال در آمریکا بوجود آمده که «پولم را کجا بگذارم؟» یا Investing Problem

بر اساس تحقیقاتی که در زمینه  Neuro Economics شده است. اشخاص که از مرز ۶۰ سالگی گذشته‌اند. از دست دادن یک دلار تقریباً مساوی با 2.20 دلار می‌باشد. یعنی شما باید 2.20 دلار نفع و استفاده کنید که از نظر عصبی و فکری باخت یک دلار را جبران کنید. واقعیت این است که یک شخص،  عمر محدودی دارد و بعد از ۶۰ سالگی زمان کمتری باقی می‌ماند که دوباره پول باخته را جبران کرد. واقعیت دیگر این می‌باشد که هیچ کسی با خود ثروتش را به دنیای دیگر نمی‌برد، بنابر این هر سرمایه‌ای که آرامش خاطر بوجود می‌آورد و به شما در زندگی کمک می‌کند و یک راه حل دائمی می‌باشد، بسیار مناسب در این زمان می‌باشد. خانواده و اطرافیان هم خوشحال خواهند بود چون اطمینانی که در مورد شما و خودشان احساس می‌کنند و بالاتر از آن متوجه غم شما که معمولاً سر سفره شام معلوم می‌شود وقتی شخصی پولی در روز از دست داده است، نمی‌شوند چون باختی در کار نخواهد بود. یاد شعری از مولانا ما را می‌اندازد که:

 به گر بحر گنجد در کوزه‌ای              چند باشد قیمت یک روزه‌ای

 

حرص و ترس Greed & Fear دو نیروی بزرگ در بازار و حرکت آن می‌باشد. هر دو را حذف کنید و یک «آرامش خاطر» برای خود و خانواده بوجود آورید.

مدیریت نوع زندگی Life style & Management در دست شما می‌باشد و اگر در آمریکا زندگی می‌کنید از مهندسی ابداع این تکنیک استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©