دخترشایسته ایرانی همچنان در انتظار پناهندگی به کشور فیلیپین
به روز شده در      سه شنبه 21 آبان 1398     -   Tuesday November 12 2019

بهاره زارع بهاری در فیس بوک خود اعلام کرد، علیرغم اعلام خبر پناهندگی سیاسی به وی از سوی کشور فیلیپین، تاکنون هیچ برگه ای را امضاء نکرده است و همچنان در فرودگاه مانیل بسر می برد.گروهی از فعالان حقوق بشری، مقامات فیلیپین را تحت فشار قرار داده اند که بهاره زارع بهاری را به این دلیل که منتقد جمهوری اسلامی ایران و از مخالفان حجاب اجباری می باشد، به ایران بازنگردانند. از سوی دیگر، سناتور لیلا دلیما یکی از سناتورهای فیلیپین، خواستار اقدام فوری مقامات این کشور برای اعطای پناهندگی سیاسی وی شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

بهاره زارع بهاری از سال ۲۰۱۴ در فیلیپین اقامت داشته، اما حدود چهارهفته پیش پس از بازگشت از دوبی، مسئولین فیلیپین اجازه ورود به این کشور را به وی ندادند. او پیشتر گفته بود در صورتی که به ایران بازگردانده شود، با خطر بازداشت و حتی اعدام روبرو خواهد بود.

بهاره زارع بهاری از حامیان شاهزاده رضا پهلوی است و از آنجایی که با پرچم شیر و خورشید و عکس شاهزاده در مسابقه دختر شایسته شرکت کرده بود، حکومت جمهوری اسلامی برای وی پرونده سازی کرده  و از اینترپل خواسته است که وی را به ایران تحویل دهد.

گفتنی است، مسابقات دختر شایسته‌ای هم که خانم بهاری با پرچم شیر و خورشید در آن شرکت کرده بود در اواخر سال ۲۰۱۸ برگزارشد. خانم بهاری گفته بود افراد وابسته به حکومت ایران در فیلیپین او را به دلیل شرکت در این مسابقات مورد ارعاب قرار داده بودند.

بهاره زارع‌بهاری دانشجوی سال آخر دندانپزشکی در مانیل است که در مسابقات دختر شایسته میس گلوب در چین و میس اینترکانتیننتال در فیلیپین شرکت کرده و مقام‌هایی نیز بدست آورده است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©