استعفای سفیر چک در ایران به اتهام فروش ویزای شنگن به بازرگانان ایرانی
به روز شده در      یکشنبه 20 مرداد 1398     -   Sunday August 11 2019

«اسواتوپلوک چومبا » سفیر جمهوری چک در ایران ، در پی اتهام فروش 400 ویزای کوتاه مدت به بازرگانان ایرانی بنا به دستور اتاق بازرگانی چک-اسلواکی و ایران، استعفا کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 

بازرسی کل وزارت امور خارجه جمهوری چک، پیشتر این سفارت را در تهران  برای مداخله در تجارت ویزا با صدها ایرانی  زیرنظر قرار داده بود.

براساس گزارش این بازرسی ، «یان کاوان» و «ازدینک زبیتک» از اتاق بازرگانی چک-اسلواکی-ایران به متقاضیان ویزا اطمینان داده بودند که به زودی ویزای شنگن از سوی سفارت جمهوری چک در تهران برای آنها صادر خواهد شد.

بنا به گفته توماس پترچیک وزیر امور خارجه جمهوری چک ، هیچ مدرکی مبنی بر معامله ویزا در سفارت جمهوری چک در تهران وجود ندارد. وی تأکید کرد:  در این رابطه، هیچ مدرک مستندی در مورد تجارت با ویزای شنگن وجود ندارد، گزارش حسابرسی در مرحله اول بر روی مراحل ویزا متمرکز شده است که یکسری نقایصی در صدور ویزا پیدا کرده ایم و دراین راستا اقدامات مناسبی انجام خواهیم داد.

از سوی دیگر ، وزیر سابق امور خارجه و رئیس فعلی اتاق بازرگانی چک-اسلواکی-ایران ، «جان کاوان»  ارتکاب هرگونه تخلفی را از سوی این سفارت برای صدور ویزا  رد کرده است.

با این وجود وی اذعان می کند که اتاق بازرگانی چک 400 ویزا برای کارآفرینان ایرانی صادر کرده است.

 لازم به ذکر است ویزای شنگن که توسط جمهوری چک برای افراد صادر می‌شود، به آنها مجوز ورود  به منطقه شنگن از طریق چک و سفر به 26 کشور عضو این منطقه برای کارهای تجاری می‌دهد.

طی دهه گذشته ، اتحادیه اروپا طیف گسترده ای از تحریم های اقتصادی و مالی را برعلیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده که شامل محدودیت هایی در تجارت کالا، بخش مالی ، حمل و نقل و سفر به این کشورها و مسدود کردن دارایی می باشد. این محدودیت ها از تاریخ 8 آوریل 2019  تا 13 آوریل 2020 تمدید شده است.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©